Bizonyára mindenkinek vannak élményei az „egyablakos” ügyintézés működéséről. A XXI. században akár egy plázában is lehetőség van hatósági ügyet intézni a kijelölt kormányablaknál.
Az önkormányzatnál intézendő ügyek esetében azonban gyakran tapasztaljuk, hogy nem kapunk átfogó segítséget és tájékoztatást.
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. Törvény (Ök.tv.) 84.§ (1) bekezdés értelmében a helyi önkormányzat képviselő-testülete az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására polgármesteri hivatalt vagy közös önkormányzati hivatalt hoz létre. A hivatal közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában.
Az októberben benyújtott törvényjavaslat értelmében a fenti paragrafus tovább bővülne, amely egy egységes önkormányzati ügyfélszolgálat létrehozását tenné kötelezővé az önkormányzatok számára.
Ez az integrált ügyfélszolgálat az önkormányzatok feladat- és hatáskörébe tartozó önkormányzati és államigazgatási ügyek mindegyikére kiterjedően fogadná az ügyfelek által előterjesztett beadványokat, tájékoztatná az ügyfelet a beadvány esetleges hiányosságairól. Fogadná az ügyfelek telefonon és elektronikus úton érkező megkereséseit, azokat közvetlenül a feladatkörrel rendelkező szervezeti egységekhez irányítaná és az ügyfél kérésére részletes tájékoztatást nyújtana az eljárás menetéről, az adott eljárással kapcsolatos jogokról és kötelezettségekről, valamint szükség esetén segítséget nyújtana az ügyfélnek a beadvány kitöltésében.
A kérdés már csak az, hogy az egyébként is túlterhelt önkormányzati ügyfélszolgálatok rendelkeznek-e elegendő kapacitással az ügyintézés „ügyfélbarátabbá” tételére?
Vélemény, hozzászólás?